صندلی اداری

صندلی چیست ؟ چند نوع صندلی داریم؟؟

صندلی یک نوع اثاث می باشد که برای نشستن بکار می رود .صندلی معمولا از قسمت های نشیمنگاه و پایه (چهارپایه) و پشتگاه یا همان تکیه گاه و 2 دسته و در بعضی از مدل ها بدون دسته تشکیل شده است.

صندلی اداری

صندلی اداری

 

انواع صندلی را بشناسیم؟؟

صندلی اداری: صندلی مناسب برای میز کار یا تحریر که معمولاً چرخ دار و گردان بوده و از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار است. به دلیل نشستن طولانی مدت تنظیمات ارگونومی در این نوع صندلی از اهمیت ویژه برخوردار است.

صندلی اداری

صندلی اداری

صندلی تالاری یا صندلی عروسی که در دسته مبلمان ها هم قرار میگیرد . صندلی در تالارهای پذیرایی به چند گروه از قبیل : صندلی شیواری ،‌ صندلی پلیمری ،‌ صندلی چوبی ،‌ صندلی رستیک

صندلی تالاری

 صندلی چرمی ، صندلی استیل و صندلی تاشو تقسیم بندی میشوند .

صندلی تاشو: نوعی صندلی که در وسط دو پایه آن لولا بکار برند که چون خواهند دوتا شود، و حمل و نقل آن آسان گردد.

 

صندلی تاشو

صندلی تاشو

 

صندلی ها علاوه بر نوع و کاراییشون بر اساس جنس هم دارای تنوع می باشند که هریک از جنس ها خود باز دارای دسته بندی و مدل های مختلف می باشند که ما در این مقاله دسته بندی هارو به شما معرفی خواهیم کرد:

  • صندلی چرمی: نوعی صندلی که روکش آن از چرم است.
  • صندلی حصیری: نوعی صندلی که نشیمنگاه آن را از نی سازند. صندلی ای که نشیمنگاه و تکیه گاه آن از نی یا رشته‌های چرم حصیرباف باشد.
  • صندلی فلزی : این نوع صندلی در ساخت بدنه ، پستی و حتی در دسته های آن هم از فلز استفاده شده
  • صندلی چوبی : صندلی چوبی به دلیل چوب بکار رفته در تولید آن گفته می شود . صندلی چوبی را امروزه صندلی روستیک هم نام گذاری می کنند .

 

صندلی ها  از چی ساخته می شوند؟؟

صندلی ها معمولا به خاطر محکم بودن از چوب و فلز و سنگ و مواد اکرلیکی ساخته می شوند و گاهی هم از ترکیب ( چوب و فلز – پلاستیک و فلز )ساخته میشوند. از فلز معمولا برای پایه های صندلی استفاده می شود. با توجه به مدل صندلی سطح یا نشمین و پشتی صندلی می تواند دارای روکش از جنس چرم یا پارچه یا بدون روکش باشد .

بهتراست برای صندلی های دارای روکش از جنس پارچه یا چرم شیار دار یا سوراخ دار استفاده کنیم که باعث تهویه هوا  و از تعریق بیش از حد جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *