ارگونومی, دسته‌بندی نشده

زیرپایی چیست؟ و فواید استفاده از زیرپایی

زیرپایی چیست؟

زیرپایی ابزاری است که با جای گرفتن در زیر پای کسی که پشت میز یا رایانه می‌نشیند کمک به درست نشستن برای گردش روان خون در رگ‌ها و جلوگیری از روی دادن دردها و مشکلات ماهیچه‌ای می‌کند.

با نشستن روی صندلی‌های غیر استاندارد بخش زیرین زانو با لبهٔ صندلی درگیر می‌شود و فرد برای آویزان نماندن پاها تلاش می‌کند نوک انگشتان را به زمین بزند کاری که رفت‌وآمد خون را با مشکل رویارو می‌کند.

هنگامی که فرد نمی‌تواند به سادگی تکیه کند به‌گونه‌ای می‌نشیند که احتمال درآوردن غوز بالا می‌رود.

زیرپایی با برداشتن فشار از روی ماهیچهٔ پاها و زدودن بی‌تحرکی‌شان از گرد آمدن خون در یک نقطه و نتیجتاً پیش آمدن واریس هم جلوگیری می‌کند.

[ultimate_spacer height=”73″]

استفاده زیر پایی برای همه؟!!؟

زیر پایی نیاز هر کسی است که نشستن های مداوم و طولانی مدت در طول روز دارد اما گروهی از افراد نیاز بیشتری به این وسیله دارند. کسانی که قد کوتاهی دارند بیشتر احتیاج به زیر پایی دارند تا افراد بلند قد. کسانی که قد کوتاهی دارند برای اینکه پایشان به زمین برسد به اجبار نزدیک به لبه صندلی مینشینند که باعث آویزان ماندن پا، ناراحتی و بیماری های جدی در پا می شود

[ultimate_spacer height=”54″]

مزیت های استفاده از زیرپایی اداری متحرک

همان طور که از اسم آن مشخص است زیرپایی اداری متحرک قابلیت جا به جایی را دارند و می توان به راحتی آن ها را جا به جا نمود. استفاده از زیرپایی مزیت های بسیاری دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود.

  • یرپایی با قرار گرفتن زیر پای کاربر به درست نشستن شخص و در نتیجه باعث گردش خون راحت در رگ ها می شود.
  • استفاده از زیرپایی اداری متحرک از ایجاد درد و مشکلات ماهیچه ای جلوگیری می کند.
  • به دلیل استاندار نبودن صندلی ها بخش زیرین زانو به لبه صندلی برخورد کرده و فرد برای جلوگیری از درد پاهای خود را آویزان نگه می دارد و نوک انگشتان را به زمین زده که این کار گردش خون را با مشکل مواجه می کند.
  • افراد کوتاه قد نیاز بیشتری به زیرپایی اداری متحرک دارند زیرا با معلق ماندن پا خستگی زیادی بر سیستم بدن وارد شده، از طرفی برای اینکه پاها به زمین برسد لبه صندلی می نشینیم که در این حالت فشار زیادی به ستون فقرات و کمر وارد می شود.
  • زمانی که نتوانیم به راحتی به صندلی تکیه دهیم به مرور زمان کمر دچار قوس می شود در این حالت نه تنها کمر درد ایجاد می شود بلکه به مرور زمان احتمال قوز درآوردن و حتی بزرگ شدن شکم را در پی دارد که استفاده از زیرپایی متحرک اداری باعث می شود که بدن بتواند در بهترین حالت قرار بگیرد.
  • این وسیله با توجه به تنظیم ارتفاع و زاویه صحیح در قسمت مچ و ساق پا تأثیر زیادی در صحیح نشستن و پیشگیری در دردهای مفاصلی دارد.

اشنایی با چند نوع زیرپایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *