دسته‌بندی نشده

صندلی اداری- ویژگی های یک صندلی اداری خوب؟؟

صندلی  یکی از لوازم پرکاربرد و قابل استفاده  برای نشستن در هر مکانی می باشد . صندلی اداری  همانطور که  از اسم آن  مشخص می باشد در ادارجات و شرکت ها و ارگانها قابل استفاده است که بهتر است با توجه به شرایط استفاده مثلا مدت زمان استفاده در روز طبی و دارای استاندار و ارگونومی خاصی باشد.

چند نوع صندلی اداری داریم؟؟

صندلی های اداری با توجه به جایگاه استفاده و فرد استفاده کننده دارای مدل های متنوعی می باشد که در ادامه  به بررسی انها می پردازیم.
  • صندلی کارمندی:

یکی از ملزومات هر اداره و شرکتی می باشد . که برای استفاده کارمندان تهیه می شود و به دلیل طولانی  بودن مدت زمان استفاده و نشستن پشت میز و انجام وظایف و رسیدگی به امور محوله باید این صندلی دارای ارگونومی و تمامی سازگاری های مناسب با فیزیک انسان را داشته باشد. بنابراین اگر صندلی مناسب و استاندار نباشد علاوه بر اینکه از بازدهی و کارای کارمند کاسته می شود بلکه می تواند  خطراتی مثل احتمال بروز کمردرد و ساییدگی مهره‌ی انتهای کمر که متصل به دنبالچه می باشد را به وجود اورد.

صندلی کارمندی

صندلی اداری

 

صندلی اداری استاندارد و ارگونومیک برای سازگاری کامل با فیزیک انسان باید دارای امکانات و مشخصه هایی باشد که از جمله این امکانات می توان به  تنظیم دسته, تغییر زاویه پشتی, تنظیم ارتفاع , و داشتن پشتی طبی برای پر نمودن گودی کمر و قرار گرفتن مهره های کمر و گردن در درست ترین حالت اشاره نمود.

  • صندلی مدیریت:

یکی دیگر از اساسی ترین ملزومات یک شرکت می باشد که برای فردی که بالاترین رتبه را در یک شرکت دارا می باشد تهیه می شود .بنابراین باید دارای ظاهر خوب  باشد که بتواند حس مدیریت و ریاست را به فرد و بقیه کارکنان یک شرکت القا کند.بنابراین از لحاظ ظاهری این صندلی ها ابعاد بزرگترو پشتی بلند تری نسبت به بقیه صندلی ها دارند.با توجه به این که این صندلی ها دارای ابعاد بزرگتر می باشد از فوم و اسفنج بیشتری استفاده می شود بنابراین باید توجه داشت که مواد اولیه درجه یک در ساخت صندلی استفاده شده باشد.صندلی‌های مدیریت معمولا از رویه چرم یا یا پارچه برخوردار هستند.  رویه ها علاوه بر زیبایی و دوام بالا، باید امکان تمیز کردن آسان را به کاربر دهند. در کفی صندلی‌های مدیریتی معمولا از فوم سرد استفاده می‌شود. این ماده در عین نرمی، قابلیت برگشت‌پذیری بالایی داشته و دچار فرورفتگی نمی‌شود.

صندلی مدیریت

صندلی مدیریتی

 

یک صندلی مدیریت باید بسیار راحت باشد به همین دلیل در طراحی آنها باید اصول ارگونومیک رعایت شود تا کاربر دچار احساس خستگی نشود و سلامت فیزیکی بدن آن حفظ شود.

  • صندلی کنفرانس:

این مدل صندلی ها معمولا برای اتاق جلسات و نشستن وقرار گرفتن پشت میز کنفرانس استفاده می شوند .این صندلی ها از لحاظ شکل ظاهری دارای پایه های ثابت فلزی u شکل می باشند.و بدنه انها دارای نشیمن و پشتگاه می باشد که از فوم سرد و رویه های چرمی و پارچه ایی ساخته می شوند.

جلسات کاری  ممکن است ساعات زیادی به طول بیانجامد، به همین دلیل رعایت اصول ارگونومی در تولید صندلی کنفرانس یکی از مهم‌ترین نکات است که بایدرعایت شود بهتر است که فوم مورد استفاده در صندلی کنفرانسی دارای انعطاف و نرمی خاصی باشد و پشتی صندلی دارای حالت ارتجاعی باشد که کاربر هنگام تکیه دادن احساس راحتی داشته باشد.

صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانسی

 

  • صندلی انتظار:

این نوع صندلی اداری   نقش مهمی در دکوراسیون داخلی محیط کار شما دارد . و در طول روز ممکن است توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار بگیردپس باید دارای کیفیت بالا و استاندارد و ضمانت خاصی برخورد دار باشد.صندلی انتظار باتوجه به محیط‌مورد استفاده در مدلهای  مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. صندلی‌های انتظار فلزی یا پلاستیکی معمولا برای به‌کارگیری در پایانه‌ها یا مکان‌های عمومی مثل آرایشگاه‌ها مناسب هستند.صندلی انتظار بدلیل ثابت بودن دارای پایه های فلزی مستحکم  و بدون چرخ می باشند .صندلی های انتظار در مدلهای دونفره و سه نفره و…..معمولا تولید می شوند.

صندلی انتظار

صندلی انتظار

 

ویژگی های یک صندلی اداری خوب؟؟

 

  1. داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع 

  2. استفاده از مواداولیه مرغوب و با کیفیت 

  3. باید دارای علامت استاندارد باشد و اصول  ارگونومیک در ساخت ان رعایت شده باشد

  4. داشتن قابلیت تنظیم دسته صندلی 

  5. داشتن قابلیت تنظیم شیب پشتگاه صندلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *